ساعت و تاريخ

پرچم ایرانفارسی | Arabic | English بایگانی فروردين ۱۳۹۸ :: چهل سال از همبستگی و اتحاد برای داشتن انقلاب می گذرد.

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

فقر یا ثروت

خط فقر عبارت است از مقدار در آمدی که برای تامین حداقل نیازهای فردی در یک جامعه لازم است و تامین نشدن آن توسط افراد موجب می شود چنین افرادی فقیر در نظر گرفته شوند.
بانک جهانی برای سنجش میزان فقر در کشورهای دنیا , آن ها را به چهار گروه تقسیم کرده ؛سپس برای هر کدام از گروه ها با توجه به میزان در آمد و نیز هزینه های زندگی در کشور های , در آمد روزانه لازم برای بهره مندی از حداقل نیازهای فردی را در نظر گرفته و بر اساس آن,درصد فقرای کشورها را مشخص می کند. تقسیم بندی گفته شده به این صورت است:

1.کشورهای با در آمد بالا(high income  21.7dolar)
2.کشورهای با در آمد بیشتر از متوسط( upper middle income 5.5 dolar)
3.کشورهای با در آمد کمتر از متوسط(lower middle income 3.2 dolar)
4. کشورهای با در آمد پایین(low income 1.9 dolar)
در این تقسیم بندی , ایران جزو گروه دوم یعنی کشورهای با درآمد بیشتر از متوسط قرار دارد.

ورزش و پوشش

ورزش و پوشش


رشد در زمینه گاز رسانی

جمهوری اسلامی ایران؛در زمینه ی گاز و گاز رسانی رشد قابل توجهی داشته است؛و از 50  هزار انشعاب نصب شده به بیش از 7 میلیون انشعاب رسیده است.

داوری ام اس

محققان یک شرکت داروسازی داخلی پس از پنجاه سال مطالعه و تحقیق در همکاری با محققان یک موسسه تحقیقاتی آلمانی موفق به تولید دارویی با ما ده موثره اینترفرون بتا شده اند که تولید آن تا پیش از این در انحصار دو کشور آمریکا و سوییس بوده است.این دارو که به صورت آمپول عرضه می شود در درمان مبتلایان به MS کاربرد دارد.
به گفته محققان شرکت تولید کننده داروی «سینووکس» که به دلیل این موفقیت چشمگیر علمی,چند روز پیش«جایزه زیست فن  آوری سال85» را نیر دریافت کردند.
داروی «سینووکس» از لحاظ ویژگی های دارویی با داروی اینترفرون بتا وارداتی موسوم به «اونکس» مطابقت داشته و از لحاظ کیفیت و اثر بخشی مشابه با نمونه خارجی است.

ربات مسلح سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال93 و در جریان برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 9(ص) , برای اولین بار از ربات های رزمی و شناسایی ساخت جهاد خود کفایی سپاه , رونمایی کرد. این ربات در سال1395 بروز رسانی شد و به امکانات آن افزوده شد.
ویژگی ها:
-دوربین دید در شب حرارتی
-حرکت در زمین های ناهموار,برفی, بیاباینی, شنزار
-مجهز به تیربار پی کا ام
-مجهز به مسیر یاب بازگشت هوشمند در صورت قطع ارتباط
-برد 2 کیلومتری
-هماهنگی دوربین و اسلحه